Obrotomierz od dużego fiata da się przerobić tak, aby współpracował z 2-cylindrowym silnikiem! Całą przeróbka sprowadza się do dolutowania dodatkowego kondensatora (tego samego typu, trzeba dołożyć "klon") do tego który jest standardowo obecny w obrotomierzu (taki duży czerwony, prostokątny). Po tej przeróbce wskazania obrotomierza mogą wymagać korekty (kalibracji) względem obrotomierza fabrycznie przygotowanego do 2-cylinrów (np. maluchowski Lumen). Po tych zabiegach obrotomierze poprawnie wskazuje obroty. Zdarzają się lekki odchylenia (poza moim nie trafił się inny z przekłamaniami :\ ), występują (przynajmniej w moim egzemplarzu) tylko w zakresie niskich obrotów (poniżej 1000rpm) i przy wysokich (powyżej 5000rpm). Ponadto obrotomierz fabrycznie przygotowany jest do podświetlenia tarczy.
Obrotomierz ma 3 nóżki, idąc od góry pierwsza z nich (taka ze strzałką w dół) to masa - podłączamy do karoserii - następna to +12V - podłączamy do bezpośrednie do akumulatora lub do bezpiecznika który podaje 12V cały czas - trzecia nóżka to zapłon (na zdjęciu będzie widać gdzie to podłączyć).
Offline